ÖĞRENCİLERİMİZE ETKİLİ VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ ANLATILDI

ÖĞRENCİLERİMİZE ETKİLİ VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ ANLATILDI

02.03.2023 94

ETKİLİ VE VERİMLİ ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ

 

Hedefinizi belirleyiniz.

Çalışma sisteminizi gözden geçiriniz.
Yapmanız gerekenleri önceden planlayınız.
HAFTALIK PROGRAM hazırlayınız.

 Programınıza, olabildiğince sadık kalınız.
· Nasıl bir gelecek istiyorsun?
· Hangi üniversitede okuyacaksın?
· Mesleğin ne olacak? 5 yıl, 10 yıl sonra kendini nasıl hayal ediyorsun?
· Hayallerini gerçekleştirmek için aşman gereken engelleri biliyor musun?
· Üniversite giriş sınavları sıralama sınavlarıdır. Bir tek soru ile kaç kişiyi geride
bırakacağını biliyor musun?


PROGRAMLI ÇALIŞ HEDEFE ULAŞ


Her şeyi sınav öncesine sıkıştırarak son gece sabahlamak,
sınava hazırlanmak için pek de güvenilir bir yöntem olmasa
gerek. Önemli olan, neyin ne zaman yapılacağına önceden
karar vermek ve düzenli çalışmayı başarabilmektir.

Ne Zaman, Nasıl, Ne Kadar Zamanda?


* En kolay denetleyebileceğiniz süre ''haftalık süredir´´
Çalışma programınızı haftalık yapın. "İlk deneme sınavında.......puan alacağım." veya
''Matematik sınavından.......puan alacağım. ´´ gibi ara hedefler belirleyin...
Bir günü nasıl geçirdiğinizi düşünün ve mutlaka yapmanız gerekenleri yazarak
yapılacak işler listesi hazırlayın. Program başarma inancı yaratır. Başarma inancı yeni davranışlar oluşturur. Yeni davranışlar, başarma coşkusu yaratır. Başarma coşkusu, çalışmanızı sağlar. Kendinizi çalışma konusunda zorlayarak çalışma eşiğinizi keşfetmeye çalışın. Uzun ve kısa çalışma oturumları deneyimleyin örneğin (30-40-45) dakika kadar çalışabiliyorum, (2-3-4-5) oturum yapabiliyorum gibi temelde neler yaptığınızı bilerek bunu artırmaya çalışın. Bu gelişim sürecinin zaman zaman duraksayacağı iniş ve çıkışlar olacağını unutmayın.


Haftada Kaç Saat?


1 hafta 168 saat
Uyku 56 saat
Okul/dershane 40 saat
Yemek 14 saat
TV izleme 10 saat
Konuşma 10 saat
Gereksiz konuşma 8 saat
Ne yapacağım diye düşünme 10 saat
...böyle olsa bile etkili ve teknik çalışma için en az 20 saat zamanınız var demektir.
Eğitim uzmanları "verimli" bir 20 saatin başarılı olmak için yeterli bir süre olduğu
görüşündeler. Yeter ki gerektiği gibi tekniğine uygun çalışılsın.

VERİMLİ ZAMAN = PRİME TIME


Çalışma bir alışkanlıktır. Sabah ve öğleden sonra saatleri çalışmak için en uygun
zamandır. Herkes çalışırken çalışmak, psikolojik olarak daha rahatlatıcıdır.
Kesinlikle karnınız aç ve bedeniniz yorgunken çalışmayın. Çalışmadan kaçmak için de gereksiz ilgi uğraş ve fiziksel aktivitelerden kaçının. Öncelikle fiziksel
ihtiyaçlarınızı gidererek bedeninizi çalışmaya hazır hale getirin..
Liseli olarak ertelediğiniz keyifleri, başarılı bir üniversiteli olarak daha etkili yaşayacaksınız, bunu unutmayın.
Çalışmanızın Verimli Olması
1- Çalışma süresi; bir oturum için 1 - 1, 5 saatten fazla olmamalı.
2- Düzenli molalar vererek yaptığınız 1 - 2 saatlik çalışma; hiç ara verilmeden yapılan
5 saatlik çalışmadan daha verimlidir.
3- Kullandığın süre değil; o süreyi nasıl değerlendirdiğindir önemli olan.
4- Sık sık bugün başarımı arttırmak için ne yaptım sorusunu o gün çalıştıklarına göz atarak yanıtlamalısınız


Çalışmanızın verimli olması...
Senin için verimli olan saatleri kolayca anlayabileceğin derslere ayırman taktik
hatasıdır. Verimli saatlerini, zorlandığın konulara ve acil olanlara ayırman hayati bir
önem taşıyor.
Matematik senin için kolay, sosyal dersler zor ise; önceliği sosyal derslere ver
Aynı türden dersleri ard arda çalışmak yerine bir işlem dersinden sonra okuyarak
çalışacağın bir derse geçmelisin.


Oku, anlat, yaz, tartış!


Çalışmanın aktif olabilmesi ve sürdürülebilmesi açısından değişik yöntem ve
tekniklerle çalışabilirsin. Her konu için farklı bir teknik kullanmalısın. Okuma, anlatma, yazma, (not alma), uygulama, tartışma, test çözme, test sorusu hazırlama gibi farklı çalışma türleri aktif çalışmanı sağlar.

 

Dikkat, dağılır!


Çalışma motivasyonu olmadan başarılı olabilmek son derece zordur. Ders çalışmak ya da çalışmamak gibi iki seçenekten hangisini seçerseniz seçin bunun bir bedeli olacaktır. Ders çalışırken "arkadaşlarınızdan daha düşük puan almak, sınavlarda başarılı olamamak" gibi endişeler dikkatinizi dağıtıyorsa bu endişelerinizin çıkış noktasını araştırmanız gerekir.
İlgi ve yeteneklerinizin başarılı olmanıza yetmediğini mi düşünüyorsunuz; yoksa
endişeleriniz heyecansal faktörlerden mi kaynaklanıyor?
Kimi ögrenciler çalışması gereken sayfalara dakikalarca bakarak adeta uyanıkken
rüya gördüklerini fark ederler. Bu çok rastlanan bir durumdur ancak bu durum çalısmayı engelleyen bir aşamaya gelmişse "şimdiye ve buraya dönerek, sırası
değil" diyerek kendinizi uyarın.
"DİKKAT NASIL TOPLANIR?"
Gereksiz sorularla beyni meşgul etmeyin, her şeyin bir zamanı vardır. Aklınıza takılan
sorunu o an çözmeniz mümkünse dersin başına oturmadan çözün. Mümkün değilse ne
zaman ilgileneceğinize dair not almanız sizi rahatlatır. Çalışırken gereksiz detaylara dalma, önce konunun özünü kavramaya çalış.
Çalışma ortamında gereksiz uyaranların senin vaktini çalmasına izin verme.
Öğrenilecek bilgiler karışık ve sistemsiz olmasın, gerekirse şemalar çiz, bilgileri
somutlaştır. Amaçsız ve düzensiz çalışma; neyi öğreneceksen ona yoğunlaş.
Ağır konular altında aşırı zorlanma (bazı zor sorular, paragraflar, formüller) ve beklentilerle kilitlenen beyin, okuduğunu kavrayamaz ve kaydedemez. Öyleyse çalışma sisteminizi gözden geçirmeli ve kendinizi toparlamalı, sürekli notlar alarak belleğinizi harekete geçirmelisiniz.
"Kötü bellek yoktur, eğitilmemiş bellek vardır."


Unutmamak için en etkili ilaç: Düzenli Tekrar


Düzenli tekrar tekniklerinin uygulanması ile zaman ve emek kaybı önemli ölçüde
engellenebilir.


Kodlama: 1) Bilgilerin belleğinize kodlanmasına dikkat edin, yani ögrendiğiniz bilgi
üzerinde çalışın ki kısa süreli bellekten uçmayıp uzun süreli belleğe transfer olsun.(yeni öğrendiğiniz konular tazeyken bunu yazarak yapabilirsiniz)


Yenileme: 2) Öğrenilen bilgileri yenilemek için tekrar edin. Tekrar unutmayı
engellemenin en iyi yoludur. Tekrarlarınızı en iyi üç yolla yapabilirsiniz.


a) Görsel: Genel olarak konuları gözden geçirme işlemidir.
b) Sözel: Sesli olarak okumaktır.
c) Anlatımsal: Öğrendiklerinizi kendi cümlelerinizle anlatmaktır. En iyi yöntem,
çalıştıklarınızı başkasına anlatmaktır. Öğrenmenin hemen sonunda yapılan tekrarın
büyük yararı vardır. (Kimse yoksa kendi kendinize anlatmakta işe yarar)


Tüm öğrencilerimizin emeklerin karşılığını alması dileğiyle. Başarılar, iyi çalışmalar.